Przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw 21 wzorów dokumentów i procedur! Możesz go kupić w naszym sklepie:
Autorką materiałów jest prezes Zarządu Fundacji Skin Academy – Joanna Czarnecka, ekspertka z zakresu prawa pracy i ochrony danych osobowych, zajmująca się opracowywaniem i wdrażaniem rozwiązań organizacyjnych usprawniających funkcjonowanie firm i innych podmiotów.
Dlaczego potrzebuję tego pakietu?
Zgodnie z przepisami RODO i polskiej ustawy o ochronie danych osobowych właściciel salonu kosmetycznego jest administratorem danych osobowych swoich pracowników, współpracowników i klientów. Oznacza to, że musi podjąć kroki, które zminimalizują ryzyko narażenia tych danych na przypadkową utratę, zniszczenie, uszkodzenie czy nieuprawnione ujawnienie. Znaczenie ma tu z jednej strony odpowiednie wyposażenie techniczne salonu, w tym zabezpieczenia pomieszczeń, w których przetwarza się dane, i bezpieczna infrastruktura informatyczna, z drugiej zaś – aktualne procedury. Te są o tyle istotne, że po pierwsze – RODO kładzie duży nacisk na konieczność rzetelnego i przystępnego informowania osób, których dane dotyczą, o procesach przetwarzania ich danych, a po drugie – wdrożenie w Twoim salonie procedur dowodzi, że jako właściciel/właścicielka podejmujesz wysiłki w celu zabezpieczenia danych, i może stanowić okoliczność łagodzącą, jeśli ewentualna kontrola stwierdzi u Ciebie uchybienia albo gdy dojdzie w Twoim salonie do naruszenia ochrony danych osobowych.
Wzory dokumentów i procedury, które Ci oferujemy, przygotowaliśmy z myślą o branży kosmetycznej. Jak jednak wiadomo, specyfika poszczególnych gabinetów może być różna, stąd też niektóre nasze materiały będą wymagały pewnej ingerencji i dostosowania ich do konkretnych realiów. Informacje o tym, na co należy zwrócić szczególną uwagę, znajdziesz w instrukcji.
Z tego powodu nie bierzemy żadnej odpowiedzialności za skutki wdrożenia przez Ciebie tych regulacji. Jeśli jednak potrzebujesz w tym zakresie wsparcia, skontaktuj się z nami e-mailowo. Przygotujemy dla Ciebie ofertę obejmującą także wdrożenie procedur.
Dlaczego nie mogę skopiować podobnych dokumentów z internetu?
To rozwiązanie wydaje się proste i skuteczne. Nie polecamy go jednak, ponieważ treści publikowane w sieci chronione są prawem autorskim. Jeśli więc skopiujesz cudze procedury (co trudno będzie ukryć, jeśli następnie opublikujesz je we własnej witrynie internetowej), możesz się narazić na roszczenia ze strony ich autora.